باز هم اين آيه در پسام قبلي داشتن بنده و برده داري را مجاز ميکند. در اين آيه همچنين باز به نابرابري انسانها اشاره ميکند و انسانهاي غير مسلمان و مشرک را فرو تر از ساير انسانها ميداند. همچنين گفته شده است که ارباب مسلمان ميتواند با بنده خود ازدواج کند.اينها همان چيزهايي است که شما در آغاز نوشته تان در خصوص اروپاي به ظاهر متمدن اشاره داشتيد.فرض کنيد در آن اروپاي به ظاهر متمدن حقوق مسلمانان با مسحيان نابرابر باشد. مثلا اگر يک مسيحي يا لاييک با يک مسلمان تصادف کند و يا به عمد او را بکشد ، بگويند چون مقتول يا مصدوم مسلمان بوده بنابراين ضارب يا قاتل بايد جزاي کمتري از کسي که به مسيحي يا لاييک صدمه رسانده يا به قتل رسانده ، ببيند!!! آيا اين کار حرمت يک انسان را زير سوال نميبرد؟ آيا اين نگاه از نظر من و شما فاشيستي و نژاد پرستانه نخواهد بود؟ آيا براستي شما از وجود چنين واقعيتي در اسلام نا آگاه هستيد يا اينکه چشم به وجدان خود ميپوشيد و تنها براي توجيه خود و احکام اسلامي ، به عيب جويي ديگران ميپردازيد ؟ 3پاراگراف نخست نوشته تان را دوباره بازخواني فرماييد.
سوره احزاب آيه 55 و سوره مائده آيه 89
در اين دو آيه هم واژگان بنده و کنيز را بيابيد.