سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ولایت نور

شراب و سرکه جایشان کجاست؟

 

اونا از ما خیلی جلوترن اونا خیلی دراحترام و کرامت به انسانها و خیلی ارزش های و رفتارهایی که ما روی انها تکیه کردیم و بهشون می بالیم از ما جلوترن . یه نگاه به قانونشون کردی؟ نه چطور؟گفت چند روز همین جوری گفتم مگه نمی گن اگه می خوای بدونی که در هر کشوری چه ارزش هایی واسه مردمشون مهمه به قانونشون نگاه کن.حالا من یه نگاهی به این منشور حقوق بشر کنم ببینم اینا چی می گن ؟ما چی می گیم؟

شاخ دراوردم اخه هر چی که ما داشتیم و لای کتب مذهبی ما مونده اونا به شکل قانون دراوردن و دارن اجرا می کنن.خشکم زده بود خیلی از انان اجرای کامل دستورات اسلامه؟ عدالت، مساوات، مواسات، آزادی و حریّت، استقلال، امنیّت، امانت، زندگی مسالمت‌آمیز، تفاهم، احترام متقابل،و...خییلی دیگرازشعارهای اصلی اسلام در این قانون اومده؟ چرا ما هی داریم به اونا گیر می دیم؟فکرمی کنم اونا خیلی در اجرای احکام اسلامی ازما جلوترن.

از همه مهمتر عدالت که شاید پایه همه اینها باشه...خلاصه خیلی ذهنم مشغوله.

منم که داشت کلاسم دیر میشد گفتم ببین دوست من.همین عدالت که میگی؟ یعنی چه ؟مگه نه اینکه هر چیز رو در جای خودش قرار دهیم گفت اره.گفتم خوب مشکل ما با اونا از همین جا شروع میشه؟ گفت چی مشکلی؟ گفتم حالا اونا چطور می خوان جای اشیائ رو پیدا کنن؟ چطور میخوان جای اشخاص رو پیدا کنن؟ اصلا جای اشیاء و اشخاص کجاست؟اونا چه تعریفی از انسان دارن؟ انسان در نقشه اونا جایش کجاست؟ زن و مرد جایشان کجاست؟ شراب و سرکه جایشان کجاست؟(1)

اینا که به افریدگار معتقد نیستند به مبدئ و معادی اعتقاد ندارن به وحی و نبوت باور ندارند خدا را قبول ندارن آفریدگار جهان را قبول ندارن وحی الهی را که کلام آفریدگار است نمی پذیرن.حالا بدون اینا مگه میشه عدالت رواجرا کرد؟مشکل ما همینه که وقتی خدا رو از این مقام حذف کردند قهراً خود به جای خدا می‌نشیند برای اشیاء جا معیّن می‌کند برای اشخاص جا معیّن می‌کند همین بازار آشفته سازمان مللی است که می‌بینید واین همه انسانها مظلوم کشته شده وخونریزیهای عصر امروز محصول همین شعارهاست که بدون مبانی وجهت پیشبرد اهداف شوم انها قرار گرفته است.

اخ کلاسم دیرشده باید برم...

پی نوشت.

(1) ملاقات آیت‌الله جوادی‌ و پروفسور ساسولی