سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ولایت نور

استفاده ابزاری از زن

غرب زنانگی زن را سرکوب می‌کند
دوستی  در وبلاگش تحت عنوان روابط مالی زن و شوهر در حقوق اسلام و غرب  اینطور نوشته :بیش از بیست قرن در حقوق اروپایی زن در برابر شوهر استقلال مالی نداشت و پس از شوهر کردن در زمره محجوران1 در می آمد از اواخر قرن 19 به تدریج در قوانین کشورها تجدید نظر شد و زن در غالب آنها استقلال مالی یافت.حالا میگید چرا چنین برخوردی با زن می شد؟امروز وضعیت زن در غرب چطوره؟

اعتقاد راسخ دارم که امروز ظلمی بیش از انچه در ان دوران بر زن میگذشت امروزه  بر زن در غرب می شود.  هر چند مدت زمانی انان توانستند  تحت شعارهای زیبا و متمدنانه پرچم دفاع از زن برافرازند و ظاهرا در جوامع خود رقص شادی  زنان را بخاطر این  دادن این امتیازات نظاره گر باشند  اما واقعا و در پشت این ازادیها شخصیت زن طوری لگد مال شد که از زمان خلقت ادم تا الان سابقه نداشت.تبدیل کردن زیبایی زنانه که نماد جمال خدای سبحان است   به جاذبه های جنسی و استفاده ابزاری برای فروش بیشتر کالاهی تولیدی و خارج کردن زن بعنوان کانون ایجاد محفلی گرم و صمیمی برای خانواده بسوی کار در کارخانه ها بعنوان نماد تمدن و یا کشاندن انان به محافل عیش ونوس وهوس و... به نوعی همه استفاده ابزای از جمال خدادای زن بود بطوری که فطرت های بیدار همین زنان امروزه فریاد می زنند ما دیگر ازادی نمی خواهیم دیگر بس است. و مدتی قبل بود که در یکی از این کشورهای اروپایی شاهد راهپیمایی زنانی بودیم که با قابلمه هایی که همراه خود اورده بودند شعار می دادند که ما را به اشپزخانه هایمان برگردانید.

باید گفت نه ان زمان که زنان استقلال مالی نداشتند و نه امروزه که ظاهرا استقلال مالی دارند و.. به هیچ عنوان نگاه انان به زن نه بعنوان یک انسان بلکه بعنوان یک وسیله و ابزاردفع غرایز جنسی  و یا یا رونق کار و کاسبی انها است هم چنانکه همین الان کمتر کالای تولیدی در غرب تولید وبه بازار عرضه می شود که عکس یک زن برهنه برای جلب مشری روی ان نباشد.

چه ظلمی بالاتر از این؟ظلمی بزرگتر از این برای زن می توان تصور کرد؟

اجمالا باید گفت احترامی که اسلام نسبت به زن گذاشته بیشتر از یک مرد بوده است علاوه برا اینکه بارها تاکید کرده که ما مرد و زن را از یک نفس افریدیم  ولی در بعضی جاها با یکبیان بسیار لطیف و ظریف درباه خلقت زن از هدیه استفاده می کند و و یا در روایت   رَحِمَ اللّه‏ُ اَبَا البَناتِ، اَلبَناتُ مُبارَکاتٌ مُحَبِّباتٌ وَ البَنونَ مُبَشِّراتٌ وَ هُنَّ الباقیاتُ الصّالِحاتُ؛

رحمت خدا بر پدرى که داراى دخترانى است! دختران، با برکت و دوست داشتنى‏اند و پسران، مژده آورند. دختران باقیات الصالحات (بازماندگان شایسته)اند.

از زن بعنوان باقیات صالحات تعبیرمی کند هم چنانکه  خدای تبارک و تعالی  خودش نام مقدس مریم را برای حضرت مریم نامگذاری میکند. اینها در حالی است که چنین موضعی در مقابل مرد دیده نمی شود و...ادامه دارد

 

1:محجور: کسی که نمی تواند حساب مالی خود را داشته باشد

2:. مستدرک الوسائل، ج 15، ص 115، ح  17700